Om föreningen

Skogsgläntan är en bostadsrättsförening för seniorer 55+. Föreningen består av tre hus med sammanlagt 35 lägenheter. Lägenheterna fördelar sig på 9 stycken 2:or, 20 stycken 3:or samt 6 stycken 4:or. Till föreningen hör också en lägenhet som kan hyras för övernattande gäster. Denna används också som gemensamhetslokal.

Husen, som färdigställdes 2005, ligger i Lillängen i centrala Nacka. Husen gränsar åt ena hållet mot Lillängens villaområde och Järla sjö samt  ett kvarter åt andra sidan mot Värmdövägen.

De tre husen omges av gräsmattor och planteringar med blommor, buskar och träd. Mellan husen finns en liten gård där det sommartid finns trädgårdsmöbler.

Här är det nära till det mesta; ett par minuter till bussen, en kort promenad till Nacka Forum och samtidigt väldigt naturnära.